onsdag 27 juni 2012

"If I hit you in the eye you´ll get swollen"

Jag ringde min kirurg i förrgår då jag är orolig över att min pin i axeln bara petar ut mer och mer under skinnet, nästan som att min kropp försöker att avvisa stålskruven. Det ser riktigt otäckt ut faktiskt, vågar nog inte lägga ut en bild här. Räcker med att jag skickat 4 till min kirurg för ett utlåtande.

Hursomhelst, när jag förklarade läget för kirurgen på telefon, och jag berättade att jag inte haft några problem fram tills för cirka två veckor sen så säger han att det är för att svullnaden gått ner. Men han nöjde sej inte med det utan drog till med den väldigt konstiga liknelsen; "If I hit you in the eye you´ll get swollen". Och sen går svullnaden ner och du kan se igen. Eeeeh va? (Okej det där sista om att "och du kan se igen" kanske han inte sa men det var precis så det lät!)


Kanske överreagerade jag men jag blev helt stum. För en man att säga så till en kvinna, det känns som allt annat än appropriate.. Och jag som gillade min kirurg från första början. Fram tills nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar